A belváros és Jamina közti területen, a méntelep mögötti területen épült 14 szobás mozdonyszemélyzeti (vontatási) laktanya 1908-ban épült földszintes formában.
A laktanya az 1920-as évek második felében. Kató László fényképe. Forrás: Orlai Petrics Soma Kulturális Központ Muzeális Gyűjteménye
Az emeletráépítés terveit 1921-ben készítette el a MÁV Szegedi Igazgatósága. Az itt bemutatott tervek tanúsága szerint a pincében volt a melegedő, a mángorló, a ruhatár, a mosókonyha és a szénraktár. A földszinten kapott helyet a kéziraktár, a mosdó, a fürdő, az étkező és a lámpakezelő helyisége, az emeleten pedig szobák, kamra, konyha és oktatóterem.
A laktanya emeletráépítésekor készült homlokzati terv. Forrás: MÁV Archívum 20_1922_17399_T
A laktanya emeltráépítésekor készült metszet. Forrás: MÁV Archívum 20_1922_17399_T
A laktanya emeltráépítésekor készült alaprajzok. Forrás: MÁV Archívum 20_1922_17399_T
Az állomás és a város látképe, előtérben a laktanyával az 1920-as évek második felében. Kató László fényképe. Forrás: Orlai Petrics Soma Kulturális Központ Muzeális Gyűjteménye
ABymot 4xx Ganz dízel-mechanikus motorkocsi mellékkocsikkal Békéscsabán a laktanya előtt 1972. 04. 11-én. Fotó: Bernhard Studer. Forrás: Drehscheibe Online
Később a laktanyát szertárrá alakították át, hosszú ideig szertárfőnökség volt. Ma a Pályafenntartási Főnökség Főpályamesteri Szakaszának ad otthont az épület.
Az épület Szabolcs utca felőli homlokzata néhány évvel ezelőtt
Az épület látképe a repülőhídról
Az egykori laktanya képe Jamina felől
A Jamina felőli homlokzat néhány évvel ezelőtt
A két szélén oromzatos rizalittal épült laktanya egyszerű homlokzatát a rizalitokat szegélyező, illetve a terméskő lábazattól az ablakok vonaláig nyúló falsávok, az ablakok egyszerű keretelése, és a két szintet elválasztó sáv díszíti, mind vörös téglából.
Korának jellegzetes vasúti épületeként az egykori laktanya ma is a csabai vasúti épületegyüttes egyik értékes eleme. Jelenleg nem élvez védettséget.